Πόσο νερό πρέπει να πίνω κάθε ημέρα;

Το νερό διαθέτει πολλές ευεργετικές ιδιότητες για την υγεία του ανθρώπου. Διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος, προστατεύει τους ιστούς, βοηθά τον ανθρώπινο οργανισμό να αποβάλλει τοξίνες και βοηθάει στην εύρυθμη λειτουργία του γαστρεντερικού. Όλα μας τα κύτταρα έχουν ανάγκη από νερό για την εσωτερική του λειτουργίας ανάπτυξης, προστασίας και απόρριψης των άχρηστων συστατικών των κυτταρικών λειτουργιών.

Η συνολική ποσότητα νερού που πρέπει να καταναλώνουμε μέσα στην ημέρα εξαρτάται από μια σειρά παραγόντων, όπως το κινητικό προφίλ του ατόμου, δηλαδή πόσο συχνά και πόση ώρα γυμνάζεται μέσα στην ημέρα. Για άτομα με αυξημένη κινητικότητα και καύσεις τα οποία χάνουν μεγαλύτερες ποσότητες νερού είναι αυτονόητο ότι η επιβεβλημένη κατανάλωση υγρών πρέπει να είναι μεγαλύτερη. Το περπάτημα μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στην βελτίωση του μεταβολισμού και στην απώλεια υγρών και αυτό με τη σειρά του αυξάνει τις καθημερινές μας ανάγκες σε ενυδάτωση.

Επίσης η ποσότητα κατανάλωσης νερού μέσα στη μέρα εξαρτάται και από το βάρος του κάθε ατόμου. Έμμεσοι παράγοντες οι οποίοι αυξάνουν τις ανάγκες κατανάλωσης υγρών και την αίσθηση δίψας είναι η κατανάλωση τροφών με αυξημένη ζάχαρη ή άλατα. Είναι σημαντικό λοιπόν παράλληλα με την επαρκή κατανάλωση νερού να φροντίσουμε την ελαχιστοποίηση πρόσληψης ζάχαρης και αλατιού, πάντα με βάση τις ανάγκες του οργανισμού μας και αφού έχουμε κάνει τις σχετικές εξετάσεις και έχουμε συμβουλευτεί τουλάχιστον έναν ιατρό σχετικής ειδικότητας. Άλλοι παράγοντες που συνδιαμορφώνουν τις τελικές μας ανάγκες σε νερό καθημερινά είναι οι εξωτερικές συνθήκες πίεσης και θερμοκρασίας καθώς και η θερμοκρασία του σώματός μας. Παράλληλα η απώλεια υγρών μέσω ιδρώτα ή μέσω του γαστρεντερικού αυξάνουν τις ανάγκες μας σε καθημερινή επαρκή ενυδάτωση.

Κατά μέσο όρο για τον υπολογισμό της ιδανικής ποσότητας κατανάλωσης νερού μέσα στην ημέρα μπορούμε να κάνουμε χρήση του απλουστευμένου τύπου:

Σωματικό βάρος σε kg / 22 (λίτρα).

Για παράδειγμα ενήλικας βάρους 70 κιλών έχει σε γενικές γραμμές ανάγκη για 3,2 λίτρα νερού καθημερινά.

Ο τύπος αυτός είναι πολύ απλουστεμένος και δεν λαμβάνει υπ’όψιν τις ιδιαίτερες ανάγκες του κάθε ανθρώπου βάσει του οργανισμού του και του επιπέδου άσκησης ή των ιδιαίτερων θεμάτων υγείας που πιθανώς να έχει. Πάντα πρέπει να συμβουλευόμαστε τον ιατρό μας πριν αποφάσίσουμε για την ιδανική λήψη υγρών και νερού καθημερινά.

Πηγές

https://www.mayoclinic.org/healthy-lifestyle/nutrition-and-healthy-eating/in-depth/water/art-20044256

Σχετικές δημοσιεύσεις